ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Τα δομικά στοιχεία οργανώνονται ως εξής:

1.Θέση : Ο συγγραφέας διατυπώνει την άποψή του πάνω σε ένα αμφισβητούμενο θέμα.

2. Δεδομένα : Ο συγγραφέας επικαλείται λογικά επιχειρήματα , δεδομένα και παραδείγματα , για να στηρίξει την άποψή του.

3. Λογική συνεπαγωγή : Με βάση τα παραπάνω , ο συγγραφέας οδηγείται στη διατύπωση ενός συμπεράσματος που στηρίζει την αρχική του θέση.

*Παράθεση αντιεπιχειρημάτων.

4.Ανασκευή (αποδεικνύω ότι κτ. δεν είναι αληθινό ή σωστό): Τέλος ο συγγραφέας ανασκευάζει τις αντίθετες απόψεις , επαναπροσδιορίζει τη θέση του και διατυπώνει

τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες η θέση του ισχύει.

(Toulmin)


*Είναι ερευνητικά τεκμηριωμένο ότι από την Τετάρτη τάξη του Δημοτικού οι περισσότεροι μαθητές μπορούν να διατυπώσουν προφορικά, αλλά και γραπτά , απλοποιημένης μορφής επιχειρηματολογικό λόγο. (κυρίως με τη μορφή διαλόγου)

Τα επιχειρηματολογικά κείμενα προτείνεται να διδάσκονται από την Πέμπτη τάξη του Δημοτικού και μετά.