εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο

ΤΕ β΄τεύχος σελ. 52

η ομάδα μου:Αλέξανδρος Καπετάνιος Αντόνιο Τζάρα

μοτοσικλέτα:


Ενώ η εξέλιξη του ποδηλάτου διήρκεσε 50 χρόνια (από την ξύλινη κατασκευή χωρίς πετάλια, τη «Draisine» (ντραϊζίνα) του ΓερμανούKarl Drais von Sauerbronn το 1817, μέχρι το δίτροχο «Velocipede» με πετάλια του Michaux τo 1817 (που έκανε για πρώτη φορά δυνατή τη μετακίνηση χωρίς περπάτημα ή χρήση αλόγων), η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας ήταν πολύ ραγδαία. Ήταν άλλωστε η λογική συνέχεια μετά το ποδήλατο.
Επίσης η μοτοσικλέτα είναι επικύνδηνη και μπορεί να τρακάρετε

********************************

η ομάδα μου :   Γιάννης Μονοσοπούλης  Αλέξανδρος  Αλεξανδρίδης

πυξίδα:

Eίναι όργανο με το οποίο επιτυγχάνεται ο προσανατολισμός του χρήστη, δείχνοντάς του την κατεύθυνση του Βορρά. Ιδιαίτερα όμως στη ναυσιπλοΐααποτελεί το σημαντικότερο ?ναυτιλιακό βοήθημα? με το οποίο μετρούνται και πραγματοποιούνται τόσο οι πορείες των πλοίων

***************************************

η ομάδα μου : Κατερίνα, Αναστασία , Θοδωρής

Ποδήλατο ονομάζεται το δίτροχο (μερικές φορές τρίτροχο) όχημα, που κινείται καθώς ο αναβάτης του χρησιμοποιεί τη δύναμη των ποδιών του . Το ποδήλατο αποτελεί ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο μεταφορικό μέσο. Aνταποκρίνεται σε αρκετά διαφορετικές απαιτήσεις, όπως είναι η μετακίνηση, η άθληση και η ψυχαγωγία. Tο ποδήλατο αποτελείται από δύο τροχούς, οι οποίοι βρίσκονται ο ένας πίσω από τον άλλο και συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικό σκελετό. Βασικά επίσης μέρη ενός τυπικού ποδήλατου αποτελούν το τιμόνι, η σέλα, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και τα φρένα.Το ανακάλυψε ο Σκοτσέζος σιδηρουργός Κιρπάτρικ Μακμίλαν, το1839.

(Στη φωτογραφία: Το μοντέλο ?draisienne? του 1817.)

Αρχείο:Draisine or Laufmaschine, around 1820. Archetype of the Bicycle. Pic 01.jpg

**************************************************************************

η ομάδα μου:Ευγενία , Δωροθέα

ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Το αεροπλάνο είναι το γρηγορότερο μέσο μεταφοράς.

Αποτελείται  από 3 μέρη που διαφέρουν στη μορφή και στον προορισμό τους. Αυτά είναι: το κύριο σώμα του αεροπλάνου που λέγεται σκάφος, το σύστημα προώθησης και ο μηχανικός εξοπλισμός.

Το 19ο αιώνα κατασκευάστηκε το πρώτο αεροπλάνο από το Ρώσο εφευρέτη Α.Φ. Μοζάισκη. Η συσκευή έκανε μικρή πτήση. Αργότερα, στο τέλος του αιώνα, ο Χ. Μαξίμ στην Αγγλία έκαμε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, αλλά στην πρώτη απόπειρα να αποσπαστεί από το έδαφος η μηχανή έπαθε βλάβη. οι αδελφοί Ράιτ (εφευρέτες και αεροπόροι) κατάφεραν να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει στθερή πταήση και μάλιστα με επιβάτη.

*****************************

*********************

η ομάδα μου:Δέσποινα,Χαράλαμπος,Τάσος

αλεξίπτωτο

Το αλεξίπτωτο είναι συσκευή που περιορίζει την ταχύτητα πτώσης ενός σώματος στην ατμόσφαιρα. Η λειτουργία του βασίζεται στην εκμετάλλευση της αντίστασης του αέρα. Για πρώτη φορά ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι διατύπωσε την υλοποίηση αυτής της συσκευής, την οποία και σχεδίασε το 1514.Για πρώτη φορά χρησιμοποίησαν αλεξίπτωτο οι Γάλλοι.Αυτή η συσκευή κατασκευάστηκε,κυρίος για να χρησιμοποιείται σαν μέσο διάσωσης σε περιπτώσεις κινδύνου,αλλά εφαρμόζεται και σε πολλές άλλες περιπτώσεις.Το σημερινό αλεξίπτωτο αποτελείται από το θόλο, που είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικό ύφασμα. Από τα άκρα του ξεκινούν πολλά σκοινάκια, που συνδέονται με τη στολή του αλεξιπτωτιστή. Στην οροφή του υπάρχει μια μικρή τρύπα με ελαστικό δακτύλιο, για να μπορεί να διαστέλλεται, όταν ανοίγει το αλεξίπτωτο και να φεύγει περισσότερος αέρας.

Το αλεξίπτωτο είναι τοποθετημένο μέσα σε σάκο.Για να βγαίνει ο θόλος πιο εύκολα υπάρχει ένα μικρό αλεξίπτωτο που συνδέεται με την κορυφή του θόλου (αλεξίπτωτο πιλότος). Αυτό εκτοξεύει ένα ελατήριο, όταν ανοίγει ο σάκος, που το περιέχει, μαζί με το θόλο.